מרומם ומרגש: מעמד סיום הש"ס בהשתתפות גדולי ישראל

ארי טננבוים No Comments on מרומם ומרגש: מעמד סיום הש"ס בהשתתפות גדולי ישראל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם התפשטותו של נגיף קורונה מלפני שנה וחצי החליטו הקהילות התורניות בגילה "יד אשר" ו"איש מצליח" לקבל על עצמם ללמוד מסכתות ולסיים את הש"ס כולו להצלחת ולהצלת כלל ישראל מהנגיף.

במשך כשנה וחצי עמלו בני הישיבות ואברכי הכוללים וסיימו את הש"ס תחת הנהגתו של רבה של גילה הגר"מ בן אבו נשיא מוסדות יד אשר.

אמש נערך מעמד סיום הש"ס בו נטלו חלק הראש"ל הגרש"מ עמאר, המקובל הגר"ד בצרי, הגר"ד לאו רבה הראשי לישראל ונשיא ביה"ד הגדול, רבני גילה הגר"מ בן אבו והגר"א שלזינגר, הרב ישראל חדד ראש קהילת איש מצליח ועוד.

גדולי התורה שיבחו את בני התורה שעמלו במסירות להצלת כלל ישראל.

הראש"ל הגרש"מ עמאר בדבריו אמר "יש הרבה נסיונות, הם חושבים שהתורה זה משהו חיצוני, מנסים לעשות גזירות, התורה היא חיינו, ואנחנו נישא את דגלה בכל מצב ולא נפחד משום גזירות. היא זאת שתעמוד לנו בכל עת ובכל מצב". אמר הראש"ל.

הרה"ר לישראל הגר"ד לאו נשיא ביה"ד הגדול שיבח את עמלי התורה וציין את המהפכה הגדולה בשכונת גילה שנהפכה למקום של תורה ותפילה בכל עת וזאת לזכותו של רב השכונה הגר"מ בן אבו.

המקובל הגר"ד בצרי בדבריו עורר את הציבור בדברי חיזוק והתעוררות לקראת הימים הנוראים וקרא לעמלי התורה לנצל את זמנם בכל עת.

לסיום הועברה ברכתו בשידור חי של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש כהן שנבצר ממנו להשתתף באירוע. בדבריו אמר "אשריכם שזכיתם לעמול בתורה בעיון, זה יעמוד לכם בכל עת. קמו אנשים שהכריזו מלחמה בתורה משה, אשריכם שאתם עומדים כחומה בצורה וממשיכים להעמיד את העולם במסירות נפשכם ללימוד תורה". אמר נשיא המועצת.

לאחמ"כ הזמין המנחה הרב אשר בן אבו מרבני הקהילה את בני התורה ותושבי שכונת גילה בזה אחר זה לעלות ולסיים את המסכתות שלמדו, והודה למארגן המעמד ר' ארי יעיש. בסיום נערכה סעודת מצווה לכבודם של עמלי התורה.

צילום: שלומי עזרן



0 תגובות